12 вересня відбулися дебати голів обласних методичних секцій викладачів загальноосвітньої підготовки закладів професійної ( професійно-технічної) освіти, організовані та проведенні Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти в Одеській області .
Становлення інформаційного суспільства є однією з характерних особливостей сучасного періоду розвитку України. Зважаючи на сьогодення, ми розуміємо, що освіта зазнає і буде активно зазнавати трансформації. Події останніх років в Україні та світі сприяли розвитку нових освітніх трендів та форм навчання. Дистанційні та змішані форми навчання, які ще до 2020 року були добровільними та маловідомими, з пандемією та російською агресією стали обов’язковими та широко застосовуваними. Концептуальні зрушення в засобах отримання інформації змінюють освітню практику. Сьогодні спостерігається стала залежність між ефективною діяльністю викладачів і рівнем їхньої цифрової компетентності.
![]() |
![]() |
Голови обласних методичних секцій: Гриньова Олена, Мілюкова Юлія, Лопаков Володимир, викладачі ДНЗ «Одеський професійний ліцей сфери послуг Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського» та Жаботинська Світлана, викладач ДНЗ «Білгород-Дністровський професійний будівельний ліцей», Криворучко Руслана, Криворучко Ілона, викладачі ЗП(ПТ)О «Дунайський центр професійної освіти» поділилися цікавим, змістовним і, головне, корисним досвідом роботи дистанційної та змішаної форми навчання.
![]() |
Багато сказано на користь дистанційної освіти, і, мабуть, не менше про недоліки подібної форми навчання. Учасники дебатів зазначили переваги дистанційної освіти це: можливість навчатися у будь-який час; можливість навчатися в будь-якому місці; можливість навчатися у своєму темпі; мобільність; навчання в спокійній обстановці; індивідуальний підхід.
Разом з тим, дистанційне навчання не позбавлене і ряду недоліків: необхідна сильна мотивація; нестача практичних вмінь та навиків; дистанційна освіта не підходить для розвитку комунікабельності; проблема ідентифікації здобувача освіти.
Підсумовуючи дебати Чепіс Тетяна, завідувачка кабінету загальноосвітньої підготовки Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти в Одеській області зазначила, що для забезпечення здобувачам освіти умов для навчання необхідно підготувати всіх учасників освітнього процесу до дистанційного чи змішаного навчання, створити для них відповідні методичні вказівки, покрокові інструкції; визначити ту форму взаємодії, яка буде в постійному контакті із здобувачами освіти. На рівні організації закладів освіти використання дистанційних чи змішаних технологій має бути пов’язане з основними та довгостроковими цілями навчального процесу.
Усвідомлюючи спектр задач, що стоять сьогодні перед освітою, завдяки новому дидактичному змісту цифрової освіти, методисти Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти в Одеській області Світлана Соколюк та Борис Шатохін, поставили перед викладачами нові задачі по використанню: безплатної Екосистеми для надолуження освітніх втрат та штучного інтелекту в закладах освіти. Їхні презентації були яскравими та переконливими.
Такі ресурси також набувають нових дидактичних функцій, а саме: різноманітності форм подання навчальної інформації та мультимедійності; інтерактивності змісту; варіативності змісту.
Дискутуємо, мріємо, креативимо разом!
Дякуємо захисникам України за можливість жити, працювати, навчатись, мріяти, любити, посміхатись, радіти осінньому сонечку, будувати плани.