ДИСТАНЦІЙНЕ ТА ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ. ДОСВІД, ПОРАДИ, ІНСТРУМЕНТИ

12 вересня відбулися дебати голів обласних методичних секцій викладачів загальноосвітньої підготовки закладів професійної ( професійно-технічної) освіти, організовані та проведенні Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти в Одеській області .

Становлення інформаційного суспільства є однією з характерних особливостей сучасного періоду розвитку України. Зважаючи на сьогодення, ми розуміємо, що освіта зазнає і буде активно зазнавати трансформації. Події останніх років в Україні та світі сприяли розвитку нових освітніх трендів та форм навчання. Дистанційні та змішані форми навчання, які ще до 2020 року були добровільними та маловідомими, з пандемією та російською агресією стали обов’язковими та широко застосовуваними. Концептуальні зрушення в засобах отримання інформації змінюють освітню практику. Сьогодні спостерігається стала залежність між ефективною діяльністю викладачів і рівнем їхньої цифрової компетентності.

Голови обласних методичних секцій: Гриньова Олена, Мілюкова Юлія, Лопаков Володимир, викладачі  ДНЗ «Одеський професійний ліцей сфери послуг Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського» та Жаботинська Світлана, викладач ДНЗ «Білгород-Дністровський професійний будівельний ліцей», Криворучко Руслана, Криворучко Ілона, викладачі ЗП(ПТ)О «Дунайський центр професійної освіти» поділилися цікавим, змістовним і, головне, корисним досвідом роботи дистанційної та змішаної форми навчання.

Багато сказано на користь дистанційної освіти, і, мабуть, не менше про недоліки подібної форми навчання. Учасники дебатів зазначили переваги дистанційної освіти це: можливість навчатися у будь-який час; можливість навчатися в будь-якому місці; можливість навчатися у своєму темпі; мобільність; навчання в спокійній обстановці; індивідуальний підхід.

Разом з тим, дистанційне навчання не позбавлене і ряду недоліків: необхідна сильна мотивація; нестача практичних вмінь та навиків; дистанційна освіта не підходить для розвитку комунікабельності; проблема ідентифікації здобувача освіти.

Підсумовуючи дебати Чепіс Тетяна, завідувачка кабінету загальноосвітньої підготовки Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти в Одеській області зазначила, що для забезпечення здобувачам освіти умов для навчання необхідно підготувати всіх учасників освітнього процесу до дистанційного чи змішаного навчання, створити для них відповідні методичні вказівки, покрокові інструкції; визначити ту форму взаємодії, яка буде в постійному контакті із здобувачами освіти. На рівні організації закладів освіти використання дистанційних чи змішаних технологій має бути пов’язане з основними та довгостроковими цілями навчального процесу.

Усвідомлюючи спектр задач, що стоять сьогодні перед освітою, завдяки новому дидактичному змісту цифрової освіти, методисти Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти в Одеській області Світлана Соколюк та Борис Шатохін, поставили перед викладачами нові задачі по використанню: безплатної Екосистеми для надолуження освітніх втрат та штучного інтелекту в закладах освіти. Їхні презентації були яскравими та переконливими.

Такі ресурси також набувають нових дидактичних функцій, а саме: різноманітності форм подання навчальної інформації та мультимедійності; інтерактивності змісту; варіативності змісту.

Дискутуємо, мріємо, креативимо разом!

Дякуємо захисникам України за можливість жити, працювати, навчатись, мріяти, любити, посміхатись, радіти осінньому сонечку, будувати плани.

Опубліковано у Загальноосвітня підготовка, Новини. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *