10 червня 2015 року на базі Державного навчального закладу “Одеське вище професійне училище автомобільного транспорту” було проведено засідання об’єднаної обласної методичної секції педагогічних працівників автомобільного транспорту, професій холодної обробки металів, сільськогосподарських та слюсарних професій, яке також проходило у формі вебінару он-лайн. У засіданні секції взяли участь 37 майстрів виробничого навчання та викладачів з професій “Слюсар з ремонту автомобілів”, “Машиніст крана автомобільного”, “Водій автотранспортних засобів”, “Слюсар-ремонтник”, “Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування”, “Токар”, “Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва” з ПТНЗ 1, 3, 14, 16, 21, 27, 48 та педагогічні працівники з 19 ПТНЗ Одеської області.
Тема: Впровадження у навчальний процес передового педагогічного досвіду працівників ПТНЗ агропромислового комплексу та автомобільного транспорту.
Мета: Підвищення якості роботи викладачів та майстрів виробничого навчання з професій сільськогосподарського напрямку, автомобільного транспорту, професій холодної обробки металів та слюсарних професій.
![]() |
![]() |
![]() |
Щербаченко Ганна Миколаївна – завідувач кабінету професійної підготовки ознайомила присутніх з новинами у законодавстві України, які стосуються агропромислового комплексу країни, а саме: про прийняття 05 квітня 2015 року Закону України № 191-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)». Змінами до статті 33 Земельного кодексу України встановлюється, що: «земельні ділянки, призначені для ведення особистого селянського господарства, можуть передаватися громадянами у користування юридичним особам України і використовуватися ними для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства без зміни цільового призначення цих земельних ділянок». Зміни такого ж змісту вносяться і до статей 5, 7 Закону України «Про особисте селянське господарство». Зокрема, нова частина четверта статті 5 вказаного Закону визначає, що: «земельні ділянки особистого селянського господарства можуть використовуватися для ведення особистого селянського господарства, товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства». Також зміни внесені до Закону України «Про оренду землі», за яким: «при передачі в оренду земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства, особистого селянського господарства строк дії договору оренди землі визначається за згодою сторін, але не може бути меншим як 7 років». А договір оренди тепер має містити лише 3 обов’язкових умови: об’єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Георгіу Петро Васильович – майстер виробничого навчання Державного навчального закладу “Ізмаїльський центр професійно-технічної освіти” представив презентацію про роботу методичної комісії технічного профілю цього навчального закладу над темою «Організація навчального процесу в умовах, наближених до реального виробництва».
Для розкриття теми засідання секції педагогічні працівники були ознайомлені з методичними розробками, в яких докладно представлені методики проведення уроків з професії “Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва” на тему: «Система живлення» з предмету “Трактори”, «Земляні споруди» з предмету “Технологія механізованих робіт”, “Підготовка до роботи машинно-тракторних агрегатів для посіву зернових, зернобобових культур” з виробничого навчання, а також позакласного заходу «Моя професія – тракторист».
Змістовною та цікавою була доповідь Курової Наталі Юріївни (методиста, викладача Державного навчального закладу “Одеське вище професійне училище автомобільного транспорту”), яка представила методичну розробку уроку з професії “Водій автотранспортних засобів” на тему:
– «Зір і його характеристики. Зорові ілюзії. Психофізіологічні якості водія» з предмету «Професійна етика та культура водіння».
Викладач спеціальних дисциплін Державного навчального закладу “Одеське вище професійне училище автомобільного транспорту” Лапін Сергій Васильович презентував навчальний фільм лабораторно-практичної роботи на тему: “Діагностика автомобіля за допомогою діагностичного стенду фірми Bosch”, створений з використанням матеріально-технічної бази Одеського національного політехнічного університету.
Важливим елементом у роботі в навчальній майстерні є охорона праці при проведенні виробничого навчання. Тому учасники переглянули навчальний фільм “Створення безпечних прийомів праці при роботі слюсаря-ремонтника”, а також, короткометражні мультиплікаційні фільми про попередження нещасних випадків при роботі з інструментом, вантажем, машинами, обладнанням.
Всі учасники отримали електронні варіанти плакатів з охорони праці, які включали в себе: надання першої медичної допомоги, пожежна, електро, хімічна безпека, ручний слюсарний інструмент, шліфувальні, фрезерувальні, токарні, свердлильні станки та інші.
![]() |
![]() |
![]() |
Щербаченко Ганна Миколаївна показала ряд презентацій для уроків теоретичного або виробничого навчання на теми: “Розбирання кривошипно-шатунного механізму”, “Система охолодження”, “Вивчення та освоєння прийомів із проведення дефектування робочих органів ґрунтообробних машин, плугів, лущильників, борін, котків, культиваторів”, а також звернула увагу педагогічних працівників на новинки сільськогосподарської техніки, які були представлені восени 2014 року на Київській виставці “Агро-2014 року” та 12-13 лютого 2015 року на п’ятій міжнародній виставці інноваційних рішень в зерновому господарстві “Зернові технології 2015”.
Щербаченко Г.М. показала презентацію “Запровадження особистісно-розвивальних технологій навчання у професійно-технічну освіту – обов’язкова складова для досягнення вищих результатів освітньої та професійної діяльності педагогічного працівника”. В якій було показано як на уроках теоретичного навчання викладачем можуть використовуватися різні методи навчання в залежності від етапу проведення уроку. А також звернула увагу на впровадження ІКТ у сучасну освіту, яка суттєво прискорює передавання знань і накопиченого технологічного та соціального досвіду людства не тільки від покоління до покоління, а й від однієї людини до іншої; підвищуючи якість навчання й освіти, дають змогу людині успішніше й швидше адаптуватися до навколишнього середовища, до соціальних змін; активне й ефективне впровадження цих технологій в освіту є важливим чинником створення нової системи освіти, що відповідає вимогам інформатизації суспільства і процесу модернізації традиційної системи освіти.
Щербаченко Г.М. звернула увагу на впровадження у навчальний процес нових Державних стандартів, типових навчальних програм для професійного навчання були прийняті у 2014 році, а саме: “Лісник, “Єгер”, “”Плодоовочівник”, “Слюсар з ремонту автомобілів”, “Слюсар-ремонтник”, “Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування”.
По закінченню секції учасники обмінялись враженнями від почутого.